Städare torkar spegel

FAQ


I vårt FAQ hittar du svar på våra vanligaste frågor:

För att beställa städhjälp behöver du skicka in en offertförfrågan till oss. Du gör det genom att klicka på “Boka här” på vår webbplats och fylla i formuläret. När offertförfrågan är inskickad till oss kommer vi att höra av oss till dig inom 24 timmar med en offert för städningen.

När du beställer en offert för hemstädning fyller du i hur ofta du vill att städningen ska utföras, vilken dag samt vilken tid som önskas. Vi skickar en offert till dig hur mycket en sådan städning kommer att kosta. Du betalar för din återkommande städning varje månad via faktura som vi skickar till dig via e-post.

RUT-avdrag innebär att du som kund betalar 50 procent av arbetskostnaden för tjänsten. Vi på Ren Vardagslyx skickar in en RUT ansökan direkt till Skatteverket. För exakta villkor för RUT-avdrag vänligen besök Skatteverkets hemsida.

På Ren Vardagslyx har vi två olika paket för hemstädning; hemstädning standard och hemstädning plus. Du kan även läsa om vad som ingår i respektive paket här.

Nej, våra städare tar med sig städmaterial och städmedel som behövs för att utföra städningen. Alla städprodukter som vi använder är även ekologiska och/eller svanenmärkta.

Ja, absolut. För att ändra ditt städpaket (t.ex. Vilken dag som städningen ska utföras) loggar du bara in på vår portal med de inloggningsuppgifter som du fick av oss när du registrerade dig som kund. Sedan klickar du på “Ändra paket” och fyller i formuläret. Vi bekräftar ditt byte/ändring av städningen inom 24 timmar.

Ja, det kan du. Du gör det enkelt genom att logga in på vår kundportal och klicka på “Anmäl uppehåll”. Fyll i formuläret så bekräftar vi uppehållet så fort vi kan.


OBS. Tänk på att du behöver pausa städningen minst 7 dagar innan städtillfället annars debiteras du hela kostnaden.

För att avsluta din återkommande städning behöver du kontakta oss. Du kan mejla oss på info@renvardagslyx.se eller skriva till oss via chatten på “Kontakta oss” sidan.


OBS. Tänk på att du behöver avsluta din återkommande städning minst 7 dagar innan nästa städtillfälle, annars debiteras du hela kostnaden.

Du betalar för städningen via faktura som vi skickar till dig via e-post. Du behöver betala fakturan inom 10 dagar.

Du kan läsa om exakt vad som ingår i en flyttstädninghär.

För att få en offert på visningsstädning behöver du kontakta oss. Vi återkommer med offert så fort som möjligt. Du kan kontakta oss här.

Har du några lösa föremål liggandes kan vi självklart plocka upp dem, tänk dock på att du själv sen får hitta rätt plats åt dessa.
Om du har några ömtåliga saker som du är extra rädd om, meddela gärna detta till din städare eller flytta undan föremålet innan städning.

Om du inte är nöjd med en städning som utförts av en av våra städare bör du kontakta oss via mejl eller telefon. Vi kommer sedan att hantera ärendet i gentemot vår policy.

small purple flowers

Kontakta oss

Hittar du inte svar på din fråga? Då kan du kontakta oss nedan.